Fiscaliteit en boekhouding als vrij beroeper : een beter inzicht in uw onderneming!

Binnen de paramedische sector en meer bepaald de kinesitherapie worden vaak veel uren geklopt om patiënten zo goed mogelijk te helpen en ondersteunen. Ook is er een groeiende trend van samenwerkingsvormen tussen collega’s en of andere disciplines. Deze samenwerkingsvormen bieden tal van voordelen, zoals het verbeteren van de kwaliteit van het werk, garantie op continuïteit van de zorg, intervisie met collega’s en zoveel meer.

Daarnaast staat in het beroepsprofiel echter ook dat de kinesitherapeut een manager en ondernemer is. Een correcte boekhouding en inzicht in fiscaliteit om met de nodige kennis van zaken te kunnen handelen zijn dan ook onontbeerlijke kwaliteiten om de organisatie en economische aspecten van een onderneming goed te kunnen opvolgen. In de nieuwe samenwerkingsvormen zijn deze zaken ook een absolute must. Een goede administratie en boekhouding zorgt immers voor gelukkige collega’s die zich op die manier volledig kunnen focussen op de zorg.

Vaak komt dit slechts beperkt aan bod in basisopleidingen kinesitherapie. Deze opleidingsdag wil hierop een aanvulling zijn en wil u inzicht verschaffen in wat een goede boekhouding inhoudt, wat een goed financieel beheer is van een praktijk en wat de verschillen zijn tussen verschillende ondernemingsvormen met hun voor -en nadelen. Op deze opleidingsdag willen we u graag, in begrijpbare taal,  een duidelijk antwoord bieden op volgende vragen met de nodige kritische bemerkingen en heel veel praktische voorbeelden:

  • Is jouw boekhouding volledig?
  • Wat zijn de verschillen tussen een eenmanszaak en een vennootschap?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van een vennootschap en een eenmanszaak?
  • Hoe verloopt de overstap van een eenmanszaak naar een vennootschap?
  • Wat kies je best en waarom?
  • En nog zoveel meer

Om de opleidingsdag zo gericht mogelijk te maken zullen we u op voorhand vragen om een anonieme vragenlijst in te vullen, waardoor we de voorbeelden en casussen nog gerichter kunnen aanbieden.

Dagindeling : De cursus gaat door op vrijdag 12 juni 2020 van 9-17u. U bent vanaf 8u30 welkom voor koffie en thee.

Prijs: de prijs bedraagt 260 euro incl btw, er is 30% tegemoetkoming voorzien via de KMO portefeuille. Meer info over de KMO vind je hier.

Locatie : Hangar Meeting Center, Spoorwegstraat 23C te 8530 Harelbeke. Parkeren bij Hangar Meetingcenter is gratis.

KMO : De KMO-portefeuille komt jaarlijks voor kleine ondernemingen tot 7500 € tussen in opleidingen en advies. Per opleiding bij een erkende dienstverlener komt de Vlaamse Gemeenschap voor 30% tussen in de prijs van de opleiding.

Binnen de paramedische sector en meer bepaald de kinesitherapie worden vaak veel uren geklopt om patiënten zo goed mogelijk te helpen en ondersteunen.

Daarnaast staat in het beroepsprofiel echter ook dat de kinesitherapeut een manager en ondernemer is. Een correcte boekhouding en inzicht in fiscaliteit om met de nodige kennis van zaken te kunnen handelen zijn dan ook onontbeerlijke kwaliteiten om de organisatie en economische aspecten van een onderneming goed te kunnen opvolgen. Ook in functie van meewerkende collega’s kinesitherapeuten zijn deze zaken een absolute must. Een goede administratie en boekhouding zorgt immers voor gelukkige collega’s die zich op die manier volledig kunnen focussen op de zorg.

Vaak komt dit slechts beperkt aan bod in basisopleidingen kinesitherapie. Bovendien is een correcte boekhouding en administratie met een duidelijk z

Deze opleidingsdag wil hierop een aanvulling zijn en wil u inzicht verschaffen in wat een goede boekhouding inhoudt, wat een goed financieel beheer is van een praktijk en wat de verschillen zijn tussen verschillende ondernemingsvormen met hun voor -en nadelen. Op deze opleidingsdag willen we u graag, in begrijpbare taal,  een duidelijk antwoord bieden op volgende vragen met de nodige kritische bemerkingen en heel veel praktische voorbeelden:

  • Is jouw boekhouding volledig?
  • Wat zijn de verschillen tussen een eenmanszaak en een vennootschap?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van een vennootschap en een eenmanszaak?
  • Hoe verloopt de overstap van een eenmanszaak naar een vennootschap?
  • Wat kies je best en waarom?
  • En nog zoveel meer

Deze opleiding komt in aanmerking voor de KMO portefeuille.BarB BVBA is een erkend dienstverlener bekend onder het nummer DV.O218646

Hou er ook rekening mee dat u voor de KMO-portefeuille enkel het cursusbedrag EXCL  BTW mag vermelden. De BTW is voor u aftrekbaar als beroepsonkost, maar komt niet in aanmerking voor het project. De BTW dient u bijgevolg rechtstreeks aan ons te betalen. De betalingsgegevens hiervoor vindt u in de factuur.

PQK : De accreditatie bij PQK is in aanvraag.

Docent : De opleiding wordt gegeven door Jürgen Vanderbeken, zaakvoerder Accountancy Experts – Docent Syntra en kwaliteitstoetser IAB en ondersteund door Tom Barbe, kinesitherapeut, met een interesse in fiscaliteit.